Min kamera/fotografering

Bild från pricerunner.se
 
Jag köpte jag min första systemkamera, en Sony a290 i januari 2010 eller 2011. (Har fått hjärnsläpp och kommer inte ihåg vilket år!) Jag hade sett en reklam på TV:n att det var ett erbjudande på just den här kameran, så jag slog till. 
 
I början fotade jag på autolägena och tyckte bilderna blev helt fantastiska. Det var de inte, men kameran jag hade haft innan var en litenliten digitalkamera på 5 mp och det var inte någon höjdare direkt. Sedan började jag läsa fotobloggar och söka på kamerans inställningar. Nu fotar jag i princip bara manuellt, och det har jag lärt mig genom timmar av bloggläsande och fotoskolor på internet. 
 
Kameran då.. Min kamera är en bra nybörjarkamera som har lärt mig mycket, men nu har jag växt ifrån den. Det som stör mig mest är att ISO:n inte går att dra upp över 400, då blir det bara brus i bilden. Gillar den ändå väldigt mycket, och jag tycker att den ligger bra i handen. I skolan har jag fått testa olika Nikon-kameror som är ungefär lika bra, och jag tycker att min Sony vinner över alla. Kanske är jag partisk, har ju lärt mig min egen, men jag tycker att Sonyn ligger bättre i handen och det är lättare att se sina inställningar.
 
Planerar ändå att köpa en ny och bättre snart, av märket Canon. Vet inte vilken än så länge, men jag är säker på märket i alla fall. Får väl åka och testa eller nåt ;)
 
Skriv gärna om ni har några tips! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0