Mitt 2013 del 1

 
Januari, februari, mars och april: I början av året kunde man på Uddevallas gator och torg (okej, på Gallionen) se bilder på Moa, Carro och mig där vi hängde på väggarna i godan ro. Det var så att en fotograf som Carro typ kände behövde några modeller att fota och då ställde vi upp. Jag tycker egentligen inte att bilderna blev speciellt bra, men det var ändå en kul grej (+ att vi fick 200kr #richgirlnumber1). 
 
Senare samma månad fyllde pappa år och jag bakade mitt livs första prinsesstårta. Blev väldigt nöjd och det är jag fortfarande :D Undrar hur länge jag kan leva på det?
 
Januari var förutom snöig, vacker och kall också en väldigt jobbig månad för mig. Vår älskade hund Remus hade hösten innan opererat bort en elakartad tumör stor som en handboll, och vi trodde att han skulle bli bra igen. Månaderna efter operationen var han lugnare än vanligt, men vi, eller i alla fall jag, trodde väl att det var naturligt efter en sådan stor operation, Tyvärr var det inte så, utan tumören hade redan hunnit spridas och i början av januari förlorade han synen på bara någon vecka. Det var svårt att se om han hade ont, han var lika glad som vanligt, bara mycket lugnare och försiktigare. När vi gick ut på promenader med honom fick vi vara väldigt uppmärksamma så att han inte gick emot något eller snubblade på någon kant. Jag kunde inte tänka mig att han skulle vara borta bara en månad senare, utan jag föreställde mig hur det skulle bli när han träffade Ronja och Dexter, två hundkompisar som vi skulle passa senare i vår. När januari övergick i februari blev Remus sämre igen. Cancern gjorde att hans kropp inte kunde ta upp vätska, så han gick till sin vattenskål och försökte dricka väldigt ofta. Antagligen började han bli förlamad i nosen och munnen, för han hade svårt att dricka och spillde ut mer vatten än han fick i sig. Det vatten som han faktiskt fick i sig kunde inte tas upp av kroppen. Vetrinären sa till oss att det bästa vi kunde göra var att avliva honom. Sportlovet 2013 var det värsta i mitt liv. Remus somnade in den 22 februari 2013, nio år gammal. Trots att jag saknar honom väldigt mycket är jag ändå glad över att vi fick ha honom hos oss i nästan tio år. Remus var en fantastisk hund, och en otrolig kämpe. Jag hoppas att han har det underbart, var han än är. ♥
 
I februari/mars någon gång började jag övningsköra, vilket var kul, och jag körde då och då under våren, men när sommaren kom hann jag helt enkelt inte med det längre. Jag ska se till att ta tag i det igen när det blir lite vår. ;)
 
I april bakade jag ännu en tårta, ännu godare än den förra :D I skolan byggde vi en lådkamera och (inte för att skryta) men min och Hannas kamera var klart bäst ;D 
 
Detta får bli del 1 av min så kallade årskrönika, pluspoäng till er som orkade läsa, det blev ganska långt ;)

Kommentarer
Postat av: Marielle

Fina Remus :´( <3

2014-01-12 @ 09:43:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0