London 2013

I december förra året var jag i London med min familj och några kompisar. London var en häftig (vem använder det ordet?) stad, och inte alls som jag hade tänkt mig! Jag var mitt uppe i bokserien "En shopaholics bekännelser" där huvudpersonen beskriver London som ganska litet och mysigt. Visst, mysigt var det väl, i alla fall inne i de små affärerna, restaurangerna och pubarna, men litet? Nääee. Eller... trappuppgången till våra rum var väldigt liten och smal, men det gills kanske inte? ;)
 
 
Det roligaste vi gjorde var att gå på Mamma Mia-musikalen, men all shopping och Big Ben var inte fy skam heller.
 
Vi var också på ett ställe som hette the Dungeon, vilket var typ som spökhotellet Gasten på Liseberg, fast större, mindre läskigt och med små teaterföreställningar där man fick lära sig om Englands blodiga historia. Det äckligaste var när vi höll på att bli mördade av Jack the Ripper i strobljus! Eller när en dam sa att Sweeny Todd skulle göra en fin peruk av mitt hår... På en del av dessa "små föreställningar" fick man sitta på stolar där det kändes som att det kilade kryp bakom ryggen, eller sprang råttor runt fötterna. Om ni någon gång är i London rekomenderar jag verkligen att besöka the Dungeon, det var en supercool upplevelse! 

Vi besökte också Madame Tussauds, där jag fick träffa min STORA idol! 
 
Sedan såg vi en flygande och guldig människa och jag fick träffa en stor pingvin :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0