Intervju med Johanna Fåglund


 
Vi har en uppgift i skolan som går ut på att intervjua någon eller några som jobbar inom kommunikation, så jag skickade ett mail till Johanna och ställde några frågor. Tack Johanna för de bra svaren! 
 

Vad arbetar du med och vad är dina arbetsuppgifter?

- Jag startade ett eget företag som fotograf och makeup-artist i höstas. Mina arbetsuppgifter är att fotografera och sminka människor till tex. bröllop, men också att sälja mina naturbilder.

 

Varför valde du just ditt yrke?

- Det började med att jag fick en kamera när jag fyllde 18. Jag har alltid varit kreativ, men fotografering var verkligen "min grej" kände jag. Fortsatte att fotografera mycket och till slut har jag kunnat tjäna pengar på det. 

Att jag blev makeup-artist också var för att jag tyckte att det var en väldigt bra kombination med fotograferingen + att det också är ett stort intresse för mig. 

 

Varför fortsätter du med ditt yrke?

- Det är det roligaste jag vet. Jag vet inte hur mitt liv hade sett ut utan min kamera. Älskar att vara kreativ med mycket färger i mina bilder och sminkningar. 

 

Utmanas och utvecklas du i ditt jobb?

- Ja, hela tiden.

 

Krävs det någon utbildning?

- Nej, är man bra på det man gör kan man komma långt på det. Jag är självlärd inom fotografering, men har gått en utbildning till makeup-artist.

 

Hur är lönen?

- Det är svårt att säga eftersom jag inte jobbat med detta så länge. Det beror helt på hur mycket jobb man får.

 

Är det ett svårt yrke att slå igenom i? Vad var svårast för just dig?

- Ja, det är svårt för det finns så mycket konkurrens nu. Det finns så många duktiga fotografer, så det svåraste är att få folk att hitta just mig. Jag har ju en fördel också eftersom jag kan sminka.

 

Vad är det bästa med ditt yrke?

- Att jag får göra det jag älskar, både fotografera och sminka. Att göra andra personer nöjda med bilder jag fotat på dom. Det känns väldigt bra. 

 

 

Tack igen Johanna! 

 

 

Kommentarer
Postat av: Johanna Fåglund - Fotograf & Makeup-artist

Det var så lite så. Tycker det var jätteroligt att du valde att intervjua mig :))

2013-01-19 @ 01:44:18
URL: http://stargirlphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0